מה חדש ב-Windows 8.1?

2

-פרסומת-

אתמול שוחרר העדכון הגדול הראשון למערכת ההפעלה Windows 8 בשם Windows 8.1, מדובר בשדרוג המביא את ליבת NT 6.3 לשוק. בעלי Windows 8 מוזמנים לשדרג בחום דרך ה-Windows store. מה החידושים, מהם השינויים של העדכון הגדול?

-פרסומת-

לאחר גל הביקורות השליליות שספגה מיקרוסופט על Windows 8, בעיקר על הזנחת משתמשי המחשב השולחני לטובת משתמשי מחשבי המגע, מיקרוסופט מוציאה את העדכון הגדול הראשון למערכת ההפעלה. מדובר בחבילת שדרוג שמנסה לטפל בסוגיות אלו לעת עתה על מנת לשפר למשתמשים במערכת את חוויית השימוש, בניסיון לגרום למשתמשים נוספים לעבור ל-Windows 8, ולא פחות מכך – למנוע נטישה שלה.

שינויים למצב שולחן העבודה – שינויים מבורכים אחד אחד

החזרת ההתחל – השינוי הראשון הניכר לעין במערכת ההפעלה הוא החזרתו של לחצן ההתחל לשורת המשימות. הלחצן, בניגוד למה שהיינו מצפים לא פותח את תפריט ההתחל המוכר לנו מהגרסאות הקודמות, אלא פותח את תפריט ההתחלה עצמו (מסך האריחים). בכל זאת, מדובר בשינוי שעשוי להיות חביב יותר לא רק ויזואלית אלא גם ברמת נוחות השימוש למי שרגיל לפנות אליו כמעט לכל דבר.

-פרסומת-

בהקשר זה, תפריט ה-Win+X (או ה-PowerUser Menu) שיועד לספק אפשרויות ניהול משלימות וגישה אל הגדרות מערכת ההפעלה, כאלה שהגישה אליהן הייתה בגרסאות קודמות ישירות מתפריט ההתחלה (ופחות נגישות דרך מסך ההתחלה של Windows 8) נגיש כעת גם דרך הלחצן באמצעות קליק ימיני. בנוסף, התווספו אליו כל אפשרויות לכיבוי ויציאה ממערכת ההפעלה אשר ניתן לגשת אליהם תוך שני קליקים.

תפריט ה-WIN+X של Windows 8.1

כמו כן, מעכשיו ניתן להגדיר שהמצב הדיפולטי שבו תיהיה המערכת יהיה מצב שולחי: שמסך שולחן העבודה יהיה המסך הראשון שיוצג בפני המשתמש בעת כניסתו ולא מסך ההתחלה. זוהי ללא ספק אחת האפשרות היותר מבוקשות שהשדרוג מביא. מלבד ההתחל והיכולת לעבוד דיפולטית מול שולחן העבודה, נוספו עוד שלוש הגדרות שוות ציון שמשלימות לממשק ולחוויית המשתמש בשולחן העבודה:

  • הגדרה להצגת מסך כל האפליקציות (All apps) של ממשק המטרו מיד בעת מעבר לתפריט ההתחלה – התנהגות שיותר מזכירה את ייעודו של ההתחל ומסתדרת מצויין ביחד עם תפריט ה-WinX.
  • הגדרה לחיפוש בכל מקום – כאשר מבצעים חיפוש מתוך מסך ההתחלה, במקום לקבל תוצאות מסוג מסויים בלבד בעבור חיפוש שנעשה, למשל תוצאות שהן אפליקציות, ב-Windows 8.1 נוכל באותו חיפוש לקבל תוצאות למגון פריטים מסוגים שונים: לא רק אפליקציות ותוכנות מותקנות אלא גם הגדרות וקבצים מקומיים, כאשר התוצאות יופיעו במרוכז. התנהגות זו היא למעשה אותה התנהגות שהייתה לתפריט ההתחל המוכר מ-Windows 7 ו-Windows Vista.
  • הגדרה להצגת תוכניות שולחן עבודה כראשונות ברשימה קטגורית ולאחריהן בלבד הצגת אפליקציות מטרו – אפשרות שיכולה להתאים למי שלא משתמש בכלל או משתמש פחות באפליקציות מסוג אלה שהוצגו עם השקת Windows 8.

    מגוון אפשרויות נוספות לשיפור חוויית המשתמש ב-Windows 8.1 – גם אפשרות לביטול ה-Charms bar וניווט בפינות

שינויים למסך ההתחלה בממשק המטרו – יכולות ארגון והתאמה אישית מוגברות

נוספו צבעי רקע חדשים, תמונות רקע חדשות וכן רקעים נעים (דומים לרקעים מונפשים). ניתן גם להגדיר את רקע שולחן העבודה כך שיעבור ויראה מבעד למסך ההתחלה מה שעשוי לשדרג את חוויית המשתמש.

עיצוב מותאם אישית של מסך ההתחלה ב-Windows 8.1

מיקרוסופט גם הוסיפה שני גדלים אפשריים חדשים לאריחים בתפריט ההתחלה – מרובעים בגדלים קטן וגדול, דבר המקנה למצב זה מראה חזותי המזכיר את זה של Windows Phone 8. ולא רק זה, כעת ניתן לבחור אריחים מרובים ולקבצם תחת קבוצות שמיות לצורך סדר וארגון.

ארבעה גדלים שונים אפשריים לאריחים

בהקשר של תצוגת כל האפליקציות, מיקרוסופט הוסיפה מחוות מגע חדשה שתביא את המשתמש למסך זה מממשק המטרו, ומעתה מסך זה, של תצוגת האפליקציות מאפשר יכולות מיון תוכניות לפי קטגוריה (למשל אפליקציות מטרו של מוזיקה, בריאות, חברתי מול תוכניות שולחן עבודה), תדירות שימוש וכן תאריך התקנה, בנוסף למיון לפי הא"ב.

אפשרויות מיון חדשות בתצוגת האפליקציות

תכונות חדשות למסך הנעילה

ב-Windows 8.1 ניתן להגדיר למסך הנעילה להציג תמונות כמצגת. תמונות אלו יכולות להיות תמונות מקומיות או תמונות מה-SkyDrive. אפשרות נוספת שעשויה להיות חביבה היא לצלם תמונות באמצעות אפליקציית המצלמה המובנית או לענות לשיחות בסקייפ ישירות ממסך הנעילה ללא מעבר מעבר לשולחן העבודה, מה שיכול לחסוך גם הזדהות והזנת סיסמה.

הגדרת מצגת תמונות במסך הנעילה באמצעות אפליקציית התמונות – מהווה שומר מסך

חוויית מולטיטסקינג טובה יותר

Windows 8 הציגה את היכולת Side-by-side Window Snapping שאיפשרה במצב המטרו לחלק את המסך בין תוכניות שולחן העבודה (ושולחן העבודה עצמו) לבין אפליקציות. כל אלו הוצגו על המסך תוך חלוקת השטח בינהן. Windows 8 תמכה במקור בחלוקה מוגבלת כמו למשל חלוקה שווה בין שתי אפליקציות או בחלוקת המסך לשלושה חלקים שווים.

ב-Windows 8.1 נוח יותר לעבוד על מספר יישומים במקביל שכן ניתן לשנות באמצעות "קווי ההפרדה" את החלוקה בין התוכניות כך שלא תיהיה חלוקה שווה בהכרח. כך ניתן להגדיל או להקטין את השטח שתתפוס כל אפליקציה או תוכנה מהמסך, כולל שולחן העבודה כאשר עובדים במצב המטרו בהתאם למה שירצה המשתמש.

עבודה עם אפליקציית הערות לצד מעבר על מאמר בתוכנת דפדפן IE 11 – לא רק חלוקה שווה

Windows Store משתדרגת

השדרוג Windows 8.1 מביא עימו גם שדרוג לחנות האפליקציות של Windows. ממשק המשתמש של החנות עבר מתיחת פנים משמעותית וכעת החנות תבצע עדכונים לאפליקציות המותקנות באופן אוטומטי כל עוד המחשב משתמש בחיבור שאינו מוגדר כ-Metered Connection (חיבור שצריכת הנתונים בו הינה בתשלום). ניתן כמובן לבטל הגדרה אוטומטית זו דרך הגדרות החנות.

מיקרוסופט כללה בשדרוג זה של החנות גם מספר עדכונים מרעננים לאפליקציות מובנות שיגיעו בגרסה חדשה בתום השדרוג. כמו כן, מיקרוסופט שיפרה את תשתית הפיתוח בעבור מפתחים כדי לפשט את הליך פיתוח האפליקציות למפתחים למערכת החדשה והטמיעה שינויים במערכת ההפעלה כך שאפליקציות המטרו יפעלו בצורה חלקה ומהירה יותר מב-Windows 8.

שעות שקטות

Windows 8.1 מציעה תכונה חדשה בשם שעות שקטות (Quiet Hours) שמאפשרת למשתמש להגדיר טווח זמנים שבמהלכו אפליקציות מטרו לא ישלחו הודעות או ישמיעו צלילי התראה. התכונה יכולה להיות שימושית בעיקר למשתמשים שאינם מעוניינים לקבל התראות בזמן עבודה מכלל אפליקציות המטרו.

הגדרת שעות שקטות מתבצעת כמובן דרך תפריט ההגדרות שבממשק המטרו

שינויים באינטגרציה עם Bing

עדכון גדול זה מביא שינויים באינטגרציה של Windows עם מנוע החיפוש Bing. משתמשים יכולים להפעיל את האפשרות לקבלת תוצאות חיפוש אונליין עם Bing ובכך חיפושים דרך ממשק המטרו יניבו תוצאות אינטרנטיות בנוסף לתוצאות המקומיות, שמציגות כאמור, הגדרות, אפליקציות, תוכנות וקבצים והכל בצורה מאוחדת ונוחה.

SkyDrive מתאחד עם הסייר

Windows 8.1 מאפשרת גישה פשוטה ונוחה לכונן ה-SkyDrive של המשתמש וזאת הודות להתממשקות החדשה שמיקרוסופט הטמיעה בה עם השירות. הגישה לקבצים באחסון הענן של מיקרוסופט מתאפשרת דרך Windows Explorer ועבודה ממנו בכל מחשב המקושר לחשבון המיקרוסופט של המשתמש.

יש לשים לב כי ברגע שמיקרוסופט הנגישה דרך הסייר את שירותי ה-SkyDrive, היא השמיטה ממנו את הגישה המהירה ל-Libraries שהוצגו כבר בימי Windows Vista (אלו הן סיפריות המרכזות כל אחת קבצים ממספר מקומות במערכת הקבצים לצורך גישה נוחה, סדר ועבודה מהירה) אותה ניתן להחזיר דרך הגדרות הסייר של Windows.

הפיכת המחשב לנקודת גישה אלחוטית

בעבר, מי שהיה מעוניין לשפעל במחשבו נקודת גישה לשירותי האינטרנט היה חייב להשתמש בתוכנת צד שלישי. כעת, עם Windows 8.1 מצב זה משתנה כאשר המערכת מספקת תכונת נקודת גישה מובנית. מחשב המחובר לאינטרנט יכול לשמש כנקודת גישה אלחוטית. תכונה זו מכונה אגב, Broadband Tethering.

Internet Explorer 11

Windows 8.1 מביאה עימה את הגרסה החדשה של הדפדפן של מיקרוסופט שכוללת בתוכה את נגן הפלאש של Adobe ותמיכה בטכנולוגיות Web חדשות. גרסה זו מביאה שינויים רבים נוספים, לצד שיפור ביצועים בניגון וידאו מהדפדפן, ובהם סינכרון הגדרות ונתוני פרופיל משתמש בין מספר מחשבים (בדומה לסינכון הפרופיל שמציע הדפדפן המתחרה גוגל כרום), התממשקות חזקה עם ממשק האריחים של מערכת ההפעלה ושיפורי ממשק המשתמש של הדפדפן למגע.

-פרסומת-

עשוי לעניין אותך
  1. […] לאחר שב-Windows 8.1 מיקרוסופט הכניסה את לחצן ההתחל לבדו והכניסה שאר שינויים כדי להקל על המשתמשים במקלדת ועכבר, ב-Windows 10 מיקרוספט […]

  2. […] ומעבר בין שולחנות עבודה. תצוגת המשימות משתלבת מצוין עם תכונת ה-Windows Snapping שהוצגה ב-Windows 8 (כהמשך ל-Windows Aero Snap) ושודרגה ב-Windows 10, וכאשר תצמידו […]

הגב

לא נפרסם את האימייל שלך.

רק לוודא זריז שאתה אנושי *