מה זה ספק כוח גנרי?

0

-פרסומת-

ספק כוח גנרי – מה זה, יתרונות וחסרונות

-פרסומת-

 ספק כוח הוא הרכיב אשר לוקח חשמל מן הקיר במתחים גבוהים וממיר אותו למתחים נמוכים יותר, איתם עובדים רכיבי המחשב.

ספק כוח גנרי הוא ספק כוח אשר מיוצר ע"י גורם מפוקפק כלשהו, שאינו חברה מוכרת. היצרן, במקרה זה, יכול להיות מפעל קטן לא מוכר, חברה מפוקפקת או קבוצה בודדת של אנשים העוסקת בתחום.

ספק כוח גנרי 500W

ספקי כוח גנריים, בניגוד לספקי כוח מחברות מוכרות אינם מיוצרים מרכיבים איכותיים (למשל, קבלים פשוטים) ואינם כוללים טכנולוגיות מתקדמות כמו ספקים מבית טוב (כמו Auto Voltage Switching).

-פרסומת-

המשווקים הראשוניים של ספקי כוח גנריים נוהגים להמציא שם של מותג חדש מראשם לספקי הכוח שלהם וכן להדביק מדבקה את שלו על הספקים. לכן ספק כוח גנרי נקרא גם מוצר מדבקה ולמעשה אין לו שום חברת אם באמת. לכן לא ניתנת אחריות על ספקי כוח גנריים מחברת הייצור שאינה קיימת.

מותגים נפוצים לספקי כוח גנריים הם: JTC, ZEUS, POWERMASTER.

לאדם שלא מתמצא בתחום, ספק עם שמות כאלה עליו יכול להראות ספק טוב, אך המצב ממש לא כך.

לספקי כוח גנריים קיים אחוז נצילות נמוך מאוד אשר תלוי בספק הספציפי כמו למשל 56% וגם הוא אינו קבוע לכל אורך חיי הספק ועשוי עוד לצנוח. מעבר לכך, ההספק המצוין על גבי ספק כוח גנרי, בשונה מספק כוח שאינו גנרי, הוא ההספק המקסימלי שהוא היה מסוגל לקחת מהקיר ביום ייצורו ולא ההספק שמקבל המחשב! כך למשל רוב ספקי הכוח הגנריים כיום מגיעים עם נתון שהם מספקים 500 וואט (אמיתיים) אך למעשה זהו רק ההספק המקסימלי שהם יכולים לקחת מהשקע ובפועל המחשב יכול לקבל במקרה הקיצוני ביותר הרבה פחות (עקב אחוז נצילות נמוך) כמו 280 וואט בלבד.

כמו כן, ספקים גנריים לא נותנים מתחים יציבים לרכיבי החומרה כך שהם פוגעים בחומרת המחשב עם הזמן עד שנגרם נזק שניתן להבחין בו כמו הארד דיסק תקול. בנוסף, ספקים אלה נוטים לא פעם לשרוף עימם עוד רכיבים במחשב בתום חייהם.

על אף כל החסרונות, לעיתים מוצאים לנכון להשתמש בספקים אלה על פני ספקים איכותיים שאינם גנריים. למשל עבור המשתמש המצוי שאינו מבין במחשבים, חנויות מחשבים מוכרות מפרטי מחשב בסיסיים שמערכת אספקת הכוח שהם גנרית שכן מחיר המחשב עצמו מסתכם בסכום נמוך במיוחד והמחשב כולל רכיבים פשוטים שאינם צורכים הרבה חשמל. ספקי מתח לא גנריים לא יקרים בהרבה מספקי מתח גנריים, אך עדיין המוכרים מחפשים להוזיל מערכות על הניתן ודוחפים למארזים את הרכיבים הכי פשוטים שיעשו את העבודה, וכן- הגנריים מספקים את הסחורה כשמדובר במחשבים שאין טעם להשקיע בהם אפילו כמה עשרות שקלים.

-פרסומת-

עשוי לעניין אותך
הגב

לא נפרסם את האימייל שלך.

רק לוודא זריז שאתה אנושי *