סקירה: שולחנות עבודה וירטואליים ותצוגת משימות ב-Windows 10

5

-פרסומת-

בשעה טובה, Windows 10, מגיעה עם תמיכה מובנית בשולחנות עבודה וירטואליים. התכונה החדשה למערכות Windows, ה-Task View תאפשר לכם לצפות ולנהל את מופעי התוכניות איתן אתם עובדים ותתרום לחוויית ה-Multitasking במערכת. מה הכוונה בשולחן עבודה וירטואלי, מהי בדיוק תצוגת המשימות וכיצד היא תהפוך חיינו לקלים יותר – הסקירה המלאה.

-פרסומת-

ריבוי משימות – מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, Windows 10, כוללת רישמית תמיכה בשולחנות עבודה וירטואליים. זוהי ללא ספק, אחת התכונות מצד הממשק הגרפי שחסרה למשתמשים רבים במערכות Windows לאורך השנים. פונקציונליות ריבוי שולחנות העבודה במערכת ההפעלה מגיעה כחלק מתכונה רחבה יותר בשם Task View ובעברית – תצוגת משימות. ככלל, Windows 10 מאפשרת לכם למקם את מופעי התוכניות והמסמכים הפתוחים שלכם בשולחנות עבודה שונים באופן שתרצו, לצפות בהם ולעבור ביניהם בקלות ובנוחות רבה.

תצוגת המשימות של שולחן העבודה ב-Windows 10 – לניהול שולחנות עבודה וירטואליים

הכירו – שולחנות עבודה וירטואליים

בניגוד להגדרתו של שולחן העבודה שיש לכם כברירת מחדל, עליו אתם ממקמים את הקבצים, התיקיות וקיצורי הדרך שלכם וכן מתאימים אותו אישית להעדפותיכם, שולחן עבודה וירטואלי הוא שולחן עבודה זמני בלבד, סביבת עבודה עכשווית, אותה אתם יוצרים בזמן העבודה במחשב ובו אתם ממקמים את החלונות (של המסמכים, התוכנות והאפליקציות שלכם) איתם אתם רוצים לעבוד בהפעלה הנוכחית של המערכת (עד לכיבוי שלו). Windows 10 למעשה מאפשרת לכם עבודה עם החלונות שלכם במספר שולחנות עבודה.

סדרו את התוכניות שלכם בדרך הנוחה לכם בשולחן העבודה

כאן נכנס היתרון שמציעה Windows 10 על פני עבודה בסביבת עבודה אחת בודדת – במידה ואתם רוצים לעבוד על מספר פרוייקטים או תחומים במקביל, זוהי כנראה צורת העבודה הנוחה ביותר. פשוט צרו שולחן עבודה וירטואלי עבור כל סוג של עבודה, מקמו בו באופן שתרצו את התוכניות והמסמכים הרלוונטיים וצאו לדרך של עבודה נוחה ומסודרת. ובאשר למעבר בין חלונות או שולחות עבודה – אין שום בעיה, לשם כך קיימת תצוגת המשימות. כאשר תחזרו אל שולחן עבודה מסויים, מבנה החלונות וההיררכיה שלהם יופיעו כפי שהיו כשעזבתם אותו.

כאמור, Windows 10 מביאה עימה מצב תצוגה חדש לכלל התוכניות הפועלות, ששמו תצוגת המשימות. תצוגת המשימות מאפשרת לכם לצפות בכל החלונות הפתוחים כרגע בכל שולחן העבודה ודרכה תוכלו גם להוסיף ולהסיר שולחנות עבודה וירטואליים בין רגע. כמו כן, תוכלו להשתמש בה כדי לעבור בין שולחנות עבודה או חלונות פתוחים וכן להעביר חלונות בין שולחנות עבודה כפי שנראה בהמשך.

add_new_virtual_desktop
נהלו את התוכניות ושולחנות העבודה הוירטואליים שלכם באמצעות תצוגת המשימות

תצוגת המשימות בנויה משני חלקים: חלק עליון להצגת חלונות פתוחים ומעבר אליהם וחלק תחתון להצגה, ניהול ומעבר בין שולחנות עבודה. תצוגת המשימות משתלבת מצוין עם תכונת ה-Windows Snapping שהוצגה ב-Windows 8 (כהמשך ל-Windows Aero Snap) ושודרגה ב-Windows 10, וכאשר תצמידו חלונות לצידי המסך על מנת לארגן אותם, היא תיפתח לכם להצעה את החלונות הפתוחים הזמינים האחרים באותו שולחן עבודה כך שתוכלו לבחור מי מהם ימלא את שאר שטחי המסך, מה שמקנה למשתמש בסופו של דבר יכולות מולטיטסקינג טובות יותר.

smart_windows_suggestions
הצמידו חלונות לצידי שולחן העבודה ותצוגת המשימות תציע לכם איזה חלון למקם בשטח המסך הפנוי

ניהול חלונות ושולחנות עבודה וירטואליים

-פרסומת-

כדי להיכנס אל מצב תצוגת המשימות ב-Windows 10 לחצו על סמל ה-Task View שבשורת המשימות. דרך תצוגת המשימות תוכלו לעשות את כל שאר פעולות הניהול והמעבר בין התוכניות הפתוחות בצורה פשוטה ואינטואיטיבית במיוחד. על מנת ליצור שולחן עבודה וירטואלי חדש, פשוט לחצו הלחצן המתאים.

באמצעות מעבר עכבר על צלמית שולחן עבודה מסוים תצוגת המשימות תציג לכם את כל החלונות הפתוחים שמשוייכים אליו. לחיצה על חלון תיקח אתכם אליו, וברגע שמדובר בשולחן עבודה אחר, אתם באופן אוטומטי תעברו אליו. כדי להסיר שולחן עבודה וירטואלי פשוט עברו עם העכבר מעל הצלמית שלו ולחצו על ה-X שיופיע על גביה. בעת הסרת שולחן עבודה וירטואלי, כל החלונות שמשויכים אליו יעברו לשולחן העבודה הבא במערך שולחנות העבודה של המשתמש המחובר ולא יסגרו.

option_icon
אייקון ה-TaskView ב-Windows 10 – מעבר לתצוגת המשימות דרך שורת המשימות

כאשר תלחצו על צלמית שולחן עבודה אתם תעברו אל אותו שולחן עבודה ועל מנת להעביר חלונות בין שולחנות עבודה אתם יכולים לגרור את החלון לצלמית שולחן עבודה היעד או לחילופין פשוט ללחוץ באמצעות המקש ימיני על אותו חלון תוכנית שאתם רוצים ולבחור שולחן עבודה יעד שאליו החלון יעבור.

את מלאכת ניהול חלונות (או מופעי התוכניות למשתמש) ושולחנות העבודה הוירטואליים ניתן כמובן לבצע גם באמצעות המקלדת. עם זאת, נכון לשחרור הראשון של Windows 10, מיקרוסופט לא הגדירה שום קיצור מקשי מקלדת להעברת חלונות בין שולנות עבודה – דבר מאכזב, אך אני מאמין שזה יתווסף באחד העדכונים הקרובים.

פעולהקיצורי מקשים במקלדת
פתיחת תצוגת המשימותWinkey + Tab
הוספת שולחן עבודה וירטואלי חדש ומעבר אליוWinkey + Ctrl + D
מעבר בין שולחנות עבודה סמוכיםWinkey + Ctrl + חץ ימיני/ שמאלי
סגירת שולחן עבודה וירטואליWinkey + Ctrl + F4
דפדוף בין חלונות פתוחים (תלוי העדפת משתמש: בשולחן העבודה הנוכחי או בכולם – גלובלי)Alt + Tab לסירוגין

הגדרת דפדוף כללי ושורת משימות גלובלית ב-Windows 10

ברגע שתעברו לתצוגת המשימות, היא תציג לכם את החלונות הפתוחים של שולחן העבודה בו אתם נמצאים. כדי לצפות בחלונות משולחן עבודה אחר פשוט רחפו מעל הצלמית שלו עם סמן העכבר. במידה ותרצו, תוכלו גם לצפות במופעי התוכניות והחלונות שפתוחים בכל שולחנות העבודה באמצעות תצוגת ה"דפדוף בין תוכניות" הוותיקה שנגישה באמצעות צירוף המקשים Alt + Tab, אך לשם כך תצטרכו לשנות הגדרת ברירת המחדל שלה שלפיה היא תציג אך ורק חלונות משולחן העבודה הנוכחי.

universal_taskbar
"שורת משימות גלובלית" – למופעי התוכניות של כלל שולחנות העבודה

באופן בלתי תלוי, ניתן להכניס גם את שורת המשימות, ה-Taskbar לאותו הראש. גם שורת המשימות כברירת מחדל, תציג אך ורק מופעי תוכניות וחלונות משולחן העבודה שאליו היא שייכת בלבד שכן לכל שולחן עבודה כביכול מוקצת שורת משימות משלו. אך, תוכלו להגדיר שורת משימות אחת גלובלית לכלל שולחנות העבודה שלכם. את ההגדרה, שתקבע האם תצוגת הדפדוף בין תוכניות ושורת המשימות יעבדו עבור שולחן העבודה הנוכחי או בצורה גלובלית, עבור תוכניות מכל שולחנות העבודה, תוכלו לקבוע באמצעות תפריט ריבוי המשימות שבהגדרות המערכת של Windows 10.

taskview_options
הגדרת שורת משימות ותצוגת Alt + Tab גלובליות

דבר סיום

מיקרוסופט עשתה צעד נבון כשהחליטה סוף סוף להכניס תמיכה בשולחנות עבודה וירטואליים במערכת ההפעלה Windows 10. מדובר בתכונה נוחה, לריבוי משימות, שתתקבל בברכה אצל לא מעט משתמשים שבעבר נדרשו להשתמש בתוכניות צד שלישי לפונקציונליות הזו. לצד כל היתרונות, אציין שהתכונה החדשה נכנסה במתכונת המינימלית האפשרית בזמן שאני מצפה לראות קצת יותר אפשרויות והתאמות בהמשך.

-פרסומת-

עשוי לעניין אותך
  1. מיכאל הגיב

    זה לא ריבוי שולחנות עבודה זה פשוט פתיחת מספר חלונות ומעבר בניהם תכונה ישנה של חלונות שהיינו מבצעים עם ALT וTAB אין חדש תחת השמש ציפיתי לקבל ממש מספר שולחנו עבודה שאוכל לסדר כל אחד מהם כרצוני – בדיוק כמו שישנם מספר שולחנות עבודה שונים בסלולריים (אנדרואיד)

    חבל זהו פספוס פיתוחי של חלונות.

    1. יוסי לישה הגיב

      שלום מיכאל, אכן מדובר בריבוי שולחנות עבודה וירטואליים ובבשורה עבור חלק ניכר ממשתמשי חלונות. עם זאת, עדיין יש פער בין שולחן עבודה אמיתי לשולחן עבודה וירטואלי ופער הוא שמדובר בשולחן עבודה זמני שמאפשר חלוקת חלונות פתוחים למטרות ארגון וסדר. כל זה רשום במפורש במאמר.
      ומסכים לגבי כך שיש עוד לאן לשואף ושמדובר כתכונה שנמצאת רק בתחילת דרכה בעוד הרבה מצפים להרחבה שלה בהמשך, בדיוק כמו שאמרת.

  2. […] במקביל: אפשרות מגניבה ללא ספק שמקדמת את Windows 10 לחוויית ריבוי משימות טובה יותר. אתם יכולים כעת לקחת אפליקציות נתמכות של מיקרוסופט […]

  3. שלום הגיב

    איך אני מבטל את הפונקציה הזו של שולחנות עבודה וירטואלים במחשב שלי?

    1. יוסי לישה הגיב

      שלום שלום,
      פשוט אל תשתמש בה, היא מתבטאת רק בעת שימוש מפורש בה של המשתמש.

הגב

לא נפרסם את האימייל שלך.

רק לוודא זריז שאתה אנושי *