מארז המחשב – למה הוא חשוב וכיצד לבחור אותו?

0

-פרסומת-

מארז המחשב

-פרסומת-

מארז ה-Tempest של NZXT

מארז המחשב הוא ה"קופסה" בה נמצאים כל חלקי המחשב. המארז מהווה שילדה עבור כל רכיבי המחשב כמו לוח האם, ספק הכוח והמאווררים. למרות שנראה לרבים כי המארז הוא סתם קופסה למחשב ואין לה חשיבות למעט אחסון רכיבי החומרה של המערכת, למארז יש חשיבות.

חשיבות מארז המחשב:

–          המארז מקנה הגנה לרכיבי המחשב הפנימיים מפני מכות ונזקים פיזיים, כמו גם מאבק ובכך מבטיח פעילות תקנית של הרכיבים.

–          המארז משמש מבודד מן הסביבה החיצונית ובכך מונע שיבושים חשמליים ברכיבי המחשב כמו קצר כתוצאה מגורמים חיצוניים.

–          המארז מחזיק את רכיבי המחשב ומהווה שלד יציב עבורם.

–          המארז קובע גם את מספר המאווררים שניתן להתקין בו ואת סוגם. מעבר לכך, לרוב המארז כולל בתוכו מאווררים (נמכר איתם) ומכאן שבחירת מארז כמוה כבחירת רמת ואיכות הקירור של המערכת.

–          המארז קובע את המימדים של רכיבי המחשב הפנימיים כגון לוח אם, כרטיס מסך, צלעות קירור למעבד. דוגמה טובה תיהיה שכל מארז יכול להחזיק לוחות אם מגורמי צורה מסויימים כמו: ATX, BTX, MICRO-ATX. (לכל מארז יש גורם צורה – Form Factor- אשר מגדיר את המימדים שלו, הצורה ותכונות סטנדרטיות נוספות).

-פרסומת-

שיקולים בבחירת מארז:

כשאנחנו קונים מארז למחשב כדאי לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

–          גודל המארז –  הן מבחינה חיצונית – המקום שיתפוס בחדר, והן מבחינה פנימית- נפח. למחשב שיכלול רכיבים רבים או שנרצה לשדרג ולהוסיף לו רכיבים בעתיד נעדיף לבחור מארז מרווח מסוג FULL-TOWER למשל. אציין שישנם רכיבים מסויימים שדורשים מארזים מרווחים במיוחד כמו כרטיסי מסך לגיימרים שמגיעים גם לאורכים של 30 ס"מ!

–          גורמי צורה נתמכים של רכיבים אחרים – נבחר מארז שיתמוך במימדים שהם גורמי הצורה של הרכיבים הפנימיים שבחרנו למחשב. עבור לוח אם ATX נבחר מארז שתומך בלוח אם מגדלים של ATX.

–          מערכת קירור ואוורור –  נעדיף לבחור מארז שיש לו רמת קירור פרופורציונית לחומרה שתוכל בו. למחשב גיימינג, למשל, נבחר מארז שבו קיימים יותר מאווררים ובגדלים שונים ממחשב שמיועד לשימוש משרדי. כדאי לבדוק גם האם המאווררים נמצאים במיקומים אסטרטגיים והאם ניתן להוסיף מאווררים נוספים. קיימים גם מארזים שבהם יש אפשרות להתקין מערכת קירור מים ועל כן אם נרצה להתקין מערכת קירור מים במחשב נבחר מארז שתומך בכך. אציין שמומלץ לבחור מארז שיש לו מסנני אבק כדי להקטין את חדירת האבק למארז המחשב.

–          נוחות – אם המארז הולך לטייל הרבה, כדאי לשקול מארז שאינו עשוי מחומרים כבדים כמו פלדה ושכולל ידית נשיאה יציבה.

–          מראה – קיימים מארזים מגוונים בשוק מחברות שונות ובעלי מראות שונים ומיוחדים. קיימים גם מארזים בעלי נורות תאורה וחלונות צד שקופים כך שניתן לראות את רכיבי המחשב הפנימיים באור.

החברות המובילות בעולם בתחום תכנון וייצור מארזי מחשב הן:

  • Cooler Master- מארזים לכל תקציב, מצויינים בקירור.
  •  Lian Li- מארזים יקרים, איכות חומרים ובניה מקסימליים.
  •  NZXT- חברה לייצור מארזים בעלת כמה דגמים מצליחים במיוחד.
  • ThermalTake- מארזים איכותיים בעיצובים יוצאי דופן.

-פרסומת-

הגב

לא נפרסם את האימייל שלך.

רק לוודא זריז שאתה אנושי *