האם רשימת הקבצים שאני פותח נשמרת במחשב?

0

-פרסומת-

האם כאשר פותחים קבצים מסוגים שונים במחשב כשמשתמשים במערכת ההפעלה Windows נשמרת רשימת הקבצים האלה במקום כשלהו? האם ניתן לזהות אילוקבצים פתחתי במחשב לאחרונה ובכלל?

-פרסומת-

מערכת ההפעלה חלונות בפרט ובכלל מערכות הפעלה רבות שומרות לצורך נוחות בעבור את רשימת הקבצים האחרונים שנפתחו בעבור כל תוכנה או מקובצים מסוגים שונים. מספרם תלוי בהגדרות המשתמש ברישום המערכת. מכאן שניתן לראות מהם הקבצים האחרונים שבהם עשית שימוש במחשב. כאשר יש שימוש במספר רב של קבצים, המערכת לא "תזכור" את הקבצים הקודמים שכן יש גבול למספר שמות הקבצים שניתן לשמור.

האם תוכן קבצים מהתקן אחסון חיצוני נשמר במחשב לאחר שאני משתמש בהם?

אם חיברת התקן חיצוני למחשב אשר כולל תמונות, מוסיקה וסרטונים או כל קובץ מסוג שהוא והמערכת מתייחסת אליו כאל אחסון נשלף (Removable Storage), כאשר אתה משתמש בקבצים המערכת לא מעתיקה לתוך הכונן הקשיח המקומי של המחשב עצמו את הנתונים של הקבצים. הדבר היחיד שנעשה לפי הגדרות ברירת המחדל של מערכת ההפעלה הוא שמירת שמות הקבצים האחרונים שנפתחו ומיקומם- הנתיב שבו הם נמצאים (קיצור הדרך לקובץ). בזמן השימוש בקובץ המערכת תקרא את הקובץ מן ההתקן החיצוני שיכול להיות דיסק און קי, כונן קשיח חיצוני וכדומה בזמן אמת ולא תשמור את התוכן שלו. שים לב כי זהו תרחיש שקורה במצב שבו לא הוגדר אחרת ומערכת ההפעלה פועלת ללא שינוי של הגדרות ברירת המחדל שלה וללא כל תוכנה שדואגת לשנות את המצב.

דוגמה טובה יכולה להיות סרטון ששמו MOVIE.AVI שנקרא ע"י המערכת מדיסק-און-קי שהמערכת הקצאתה לו כונן לוגי F: והקובץ בתוך הכונן נמצא בתיקייה VIDEO. בזמן הצפיה בסרט, המערכת תיגש לכונן ולתיקיה המתאימה, תקרא את נתוני הקובץ לזכרון (המידע נגיש רק בזמן הצפיה) ותעבד אותם כך שהמשתמש יוכל לצפות בסרט. בו זמנית המערכת תבחר אם להוסיף לרשימת הקבצים רשומה חדשה שתהווה קיצור דרך לסרט. המערכת תקצה את קיצור הדרך (shortcut) הבא:

שם קיצור הדרך: MOVIE.LNK

מיקום: F:/MOVIES/

שם קובץ יעד: MOVIE.AVI (כולל סוגו על פי הסיומת)

מעבר לך המערכת לא תזכור נתונים אחרים, אפילו לא את אורך הסרט.

כיצד ניתן להסיר את רשימת הקבצים האחרונים שהיו בשימוש באופן ידני?

כמו שאמרתי, הדבר היחיד שנשמר במערכת ההפעלה הוא קיצור הדרך לקובץ. כדי למחוק את קיצורי הדרך האחרונים, או את רשימת הקבצים שנפתחו לאחרונה, יש צורך לנקות את הרשימה RECENT.

זוהי רשימה שמערכת ההפעלה חלונות (Windows) מעדכנת על פי הקבצים שנפתחים במחשב והיא ממוקמת תחת תיקיית המסכמים וההגדרות של המשתמש כברירת מחדל:

-פרסומת-

למערכת הפעלה VISTA  או WIN 7:

הנתיב יהיה:  system_drive:\Users\$local_user_name\Recent$

למערכת ההפעלה XP:

System_drive:\Documents and Settings\\$local_user_name\Recen$

כאשר המשתנה system_drive הוא הכונן בו מותקנת מערכת ההפעלה ו- local_user_name הינו חשבון המשתמש במערכת שעבורו נשמרים המסמכים והקבצים האחרונים.

ניתן פשוט להכנס לתיקייה הזו ולמחוק את תוכנה.

כיצד ניתן להסיר את רשימת הקבצים האחרונים שהיו בשימוש באמצעות תוכנה?

ניתן להשתמש בכל תוכנת ניקוי למערכת כגון:

CCleaner

Comodo System Cleaner

TuneUp Utilities

לחילופין ניתן פשוט להכנס ליישום "ניקוי הדיסק" – Disk Cleanup Wizard המובנה במערכת ההפעלה חלונות ודרכו לסמן את "רשימת הקבצים האחרונים שנפתחו" להסרה

.

-פרסומת-

הגב

לא נפרסם את האימייל שלך.

רק לוודא זריז שאתה אנושי *