מדריך: כך תמנעו מהמחשב שלכם לשדרג ל-Windows 10 ללא אישורכם

9

-פרסומת-

בעלי Windows 7 או Windows 8 ובעלי האפשרות להוריד ולהתקין כל עדכון מ-Windows Update של מיקרוסופט באופן אוטומטי? שימו לב כי בקרוב מאוד לפי החלטת מיקרוסופט, המחשב שלכם אמור לעבור שדרוג באופן אוטומטי ל-Windows 10 בלי לשאול אתכם לפני. באמצעות שלושה שלבים בלבד תוכלו לוודא שהמחשב שלכם לא יעבור שדרוג באופן אוטומטי ל-Windows 10 אלא רק לאחר שתסכימו לכך.

-פרסומת-

windows-10-install-setup

הסבר קצר על השדרוג האוטומטי ל-Windows 10

עד כה העדכון לשדרוג מערכות ההפעלה Windows 7 ו-Windows 8 ל-Windows 10 הוגדר כעדכון אופציונלי, כלומר רק אם באופן מפורש ביקשתם לבצע שדרוג ל-Windows 10 העדכון היה מותקן והשדרוג היה מתבצע, וכך קרה עם מי שכבר שידרג. אך בחודש פברואר מיקרוסופט משנה את התמונה, כפי שכבר הצהירה בעבר, ומשנה את אופי העדכון לעדכון מומלץ, מה שאמור להכניס אותו לגל העדכונים האוטומטיים שהמחשב שלכם מוריד ומתקין. זה המצב אלא אם דאגתם להגדיר את Windows Update כך שלא יוריד ויתקין עדכונים מומלצים באופן אוטומטי באותו האופן שהוא מוריד ומתקין עדכונים חשובים.

כיוון שהרוב המוחלט של המשתמשים לא נגעו בהגדרה הזו, זהו רק עניין של זמן עד שהמחשב שלהם ישודרג באופן אוטומטי ל-Windows 10. במדריך זה אסביר לכם מה לעשות כדי למנוע את התקנת העדכון שיבצע שדרוג למערכת ההפעלה החדשה מבלי לבקש את הסכמתכם. וכן – שום דבר לא יפגע לכם באפשרות לשדרג בחינם ל-Windows 10 כל עוד תבצעו את השדרוג לפני סיומו של חודש יולי 2016.

המדריך – כך תבטלו שדרוג אוטומטי ללא אישורכם ל-Windows 10

שלב 1 – כניסה ל-Windows Update

לחצו על צירוף המקשים CTRL+R ולאחר מכן הקלידו בתיבת הטקסט שבחלון שהופיע את הטקסט wuapp. לחצו אנטר ותוכלו להבחין שנתפתח היישום לניהול העדכונים למערכת ההפעלה.

-פרסומת-

שלב 2 – מעבר להגדרות עדכונים

עברו לאפשרות "שנה הגדרות" שבצד המסך.

wuapp_settings

שלב 3 – ביטול קבלת עדכונים מומלצים באופן אוטומטי

וודאו כי האפשרות "תן לי עדכונים מומלצים באותו האופן בו אני מקבל עדכונים חשובים" אינה מסומנת, אשרו את ההגדרות וצאו מהחלון של Windows Update. recommended

שלב 4 – הסרת העדכון הדוחף אוטומטית לשדרוג ל-Windows 10

השלב האחרון הגיע. פעלו על פי המדריך הקצרצר הנפרד הבא על מנת להסיר לחלוטין את התוכנית שמנסה לגרום לכם כל פעם לבצע שדרוג באופן אוטומטי ל-Windows 10 – מדריך פשוט כיצד להסיר את הכלי שדוחף אותך לשדרוג ל-Windows 10.

ועכשיו – ברכותיי, ביטלתם את השדרוג האוטומטי ל-Windows 10!

-פרסומת-

עשוי לעניין אותך
  1. ברי הגיב

    ליוסי שלום,
    קבלתי הודעה בחלון "קבע מועד לשדרוג"
    אצלי מערכת הפעלה ברשיון WINDOWS 7 HOME PREMIUM
    1. אני מרוצה ממערכת הפעלה. האם יש יתרון במעבר אוטומטי והאם יש סיכונים. כללית אין לי עניין לעבור.
    מרגיז כמובן המעבר הכפוי.
    2. פעלתי בהגדרות לפי ההוראות שלך. לאור ההודעה בחלון לעייל שממש בתוך ימים זה יותקן, ללא אפשרות להעיף את החלון- האם זה לא מאוחר מדי? מה ניתן לעשות למניעת ההתקנה, או שההנחיות שלך עונות על הבעיה.
    תודה
    ברי

    1. יוסי לישה הגיב

      שלום ברי,

      1. במידה ואתה מרוצה ממערכת ההפעלה הנוכחית שלך ולא ממהר לעבור אין סיבה שתעשה זאת באופן כפוי או בלחץ. עם זאת, במידה ויש לך מערכת הפעלה מקורית, וכמו שאני מבין ממך – זה המצב, אמליץ לך להנות משדרוג ל-Windows 10 בחינם ולא יאוחר מ-30 ביולי 2016, בו ההצעה תסתיים. אם אין לך עניין לעבור תוכל בעתיד כמובן אך כנראה שבתוספת תשלום.

      2. ההנחיות שלי עונות על הבעיה למי שטרם התקין את העדכון, אם כבר הוא הותקן ואני מניח שזה המצב, תצטרך לפעול כמוסבר במדריך הבא – מדריך מפורט להסרת הכלי למעבר ל-Windows 10. לאחר ביצוע השלבים במדריך זה השדרוג הכפוי אמור להימנע לגמרי. מעבר לכך, תמיד תשים לב שלא לאשר שדרוג אם אינך מוכן ואם במקרה יש לך עדכונים ב-Windows update שאתה רואה ששמם בסגנון "שדרוג ל-Windows 10" תעדכן כאן על מנת שאוכל לכוון אותך מה לעשות איתם.

      ועוד דבר – לא משנה מה תעשה ממליץ לך לגבות את כלל המסמכים והתוכניות שלך, אפילו את מערכת ההפעלה, בין אם תבחר לבצע שדרוג או ביון אם לאו זה תמיד טוב. ומעבר לכך – גם לשדרוג ל-Windows 10 יש כשלים לפעמים, לכן אל תצפה שהכל יהיה חלק באופן וודאי. לידיעתך, תוכל לבצע שדרוג לניסיון ואם לא תיהיה מרוצה תוכל בתוך 30 יום לבצע חזרה לגרסה הקודמת, רק ב-2020 תסתיים התמיכה הרשימית במערכת ההפעלה, נכון לפי מה שמיקרוסופט מדווחת כיום.

      ראה פרטים נוספים כאן – כל הפרטים בנושא שדרוג בחינם ל-Windows 10.

  2. ז'ק כהן הגיב

    יוסי שלום,
    כתבת: "בעלי Windows 7 בעלי מהדורות Professional או Ultimate זכאים לשדרוג ל-Windows 10 Pro. שימו לב ששדרוג מ-Windows 7 מחייב SP1 ומעלה (זמין בחינם דרך Windows Update).
    ביצעתי שדרוג (אולי אפילו אני לחצתי אולי אפילו בטעות) לפני קצת יותר מ30 יום וכנראה שלא לpro שזה אני מניח professional
    יש הבדל משמעותי בין proל רגיל ? איך אדע אם שדרגתי לרגיל או לpro?

    אני מצטער על השדרוג כי הוא מאט את המחשב (i5) מאוד ותוקע אותו

    האם ניתן לחזור אחורנית ל7 או לבקש לשדרג ל pro

    תודה

    1. יוסי לישה הגיב

      שלום ז'ק,

      1. יש הבדלים, יכולים להיות משמעותיים, תלוי איזה משתמש אתה – ביתי, עסקי, מתקדם ומה אתה צריך, אילו תכונות ואפשרויות.
      2. בהתאם למהדורת ה-Windows הקודמת, נקבע השדרוג שלך, כך שאם שודרגת ל-Windows 10 Pro זה אומר שהיה לך Windows 7 Ultimate או Windows 7 Professional, רוב הסיכויים הם שהיה לך Professional אם יש לך מוצר שנרכש כדין.
      3. תוכל לבדוק את הגרסה הנוכחית של Windows שלך כולל את המהדורה באמצעות פקודת winver שתכניס בשורת החיפוש של שורת המשימשות, היכן שלחצן ההתחל נמצא.
      4. תוכל לחזור ל-Windows 7 תוך עד 30 ימים מאז השדרוג.
      5. אם יש לך Windows 10 Home תוכל לשדרג אותו בתשלום ל-Windows 10 Pro.

      פרטים בנושאים אלה נמצאים בשאלות נפוצות בנושא שדרוג ל-Windows 10.

  3. דב הגיב

    שלום
    מופיע לי כי השידרוג לווידוס 10 מוכן והוא ממתין להפעלה מחדש של המחשב.
    כיצד אני מבטל זאת. לא רוצה את השדרוג. טוב לי עם ווינדוס 7.

    תודה

  4. דב הגיב

    שלום

    מופיע לי כי השדרוג לווינדוס מוכן להתקנה וממתין להפעלה מחדש של המחשב.
    כיצד אוכל להימנע מכך ולבטל זאת?!
    טוב לי עם ה-ווינדוס 7 שלי…

    תודה

    1. יוסי לישה הגיב

      שלום דב,
      פעל על פי ההנחיות של מדריך זה. הוא מסביר במפורש כיצד להעיף את המשדרג ל-Windows 10.
      בהצלחה!

  5. […] לחזור לגרסה הקודמת שלהם – בין אם מדובר בשדרוג אוטומטי ל-Windows 10 שהתבצע בלי אישור שלכם, או פשוט חרטה מכל סיבה אחרת, מדריך קצר ופשוט זה יראה לכל […]

  6. […] לחזור לגרסה הקודמת שלהם – בין אם מדובר בשדרוג אוטומטי ל-Windows 10 שהתבצע בלי אישור שלכם, או פשוט חרטה מכל סיבה אחרת, מדריך קצר ופשוט זה יראה לכל […]

הגב

לא נפרסם את האימייל שלך.

רק לוודא זריז שאתה אנושי *