התמיכה במערכת ההפעלה Windows 7 מגיעה לסיומה

0

-פרסומת-

על פי מחזור חיי התוכנה שקבעה מיקרוסופט למערכת ההפעלה Windows 7, התמיכה במערכת ההפעלה תסתיים רישמית בעוד כחודשיים, ב-14 בינואר 2020.

-פרסומת-

החל במועד זה מיקרוסופט תחדל מלפתח או לשחרר עדכונים, בהם תיקוני אבטחה ויציבות למערכת ההפעלה Windows 7. על כן, כל מחשב המריץ מערכת הפעלה זו לא יקבל יותר עדכוני אבטחה כך שלא יהיה באמת בטוח לשימוש אישי או מקצועי שכן הוא יהיה משמעותית פגיע וחשוף לאיומי אבטחה בהם וירוסים ותוכנות ריגול. בנוסף, מיקרוסופט לא תספק תמיכה ללקוחותיה עבור מערכת הפעלה זו. לצד זאת, המחשב יהיה זמין לשימוש כמו בטרם מועד זה.

יתרה מכך, שאר יצרניות החומרה והתוכנה יחלו בהדרגה להפסיק לתמוך ב-Windows 7 ולשחרר תוכנות תואמות. כך, בשלב מסוים גרסאות ועדכוני תוכנה התואמים למערכת ההפעלה Windows 7 לא יופצו יותר. אלו יכולים למשל להיות מנהלי התקן, נגני מדיה, דפדפני אינטרנט, כלי פיתוח וכן תוכנות אבטחה, בהן תוכניות אנטי וירוס. בהקשר זה, יצרנים אלה בהחלט עשויים לספק גם תמיכה מוגבלת למוצר שלהם אם הוא מותקן לצד Windows 7.

משתמשי Windows 7 החלו לקבל בחודשים האחרונים הודעות ממערכת ההפעלה לגבי סיום התמיכה לצד הנחייה למעבר ל-Windows 10.

הודעת סיום התמיכה ב-Windows 7

מה אפשר לעשות?

-פרסומת-

על מנת לשמור על המחשב בטוח לאחר מועד סיום תמיכה למשתמשים פרטיים אין מנוס מלעבור למערכת הפעלה אחרת שמתוחזקת. אם מדובר ב-Windows ניתן לעבור ל-Windows 10 ולהמשיך ליהנות מעדכוני אבטחה. למען הסר ספק, גם מי שלא יעבור עד מועד זה יוכל להמשיך להשתמש במחשבו.

נכון למועד זה, אם אתם בעלי Windows 7 שהופעל (שבוצעה עליו אקטיבציה) באמצעות רישיון מקורי תוכלו עדיין לקבל ללא תשלום רישיון של Windows 10 למהדורה מקבילה – Home או Pro. לשם כך יש לגבות את הקבצים והמידע שלכם ולבצע "שדרוג נקי" למערכת ההפעלה שלא את התוכניות והקבצים שלכם מההתקנה הקודמת. על כן, במידה ומותקנת לכם מערכת ההפעלה Windows 7 שנרכשה והופעלה ומחשבכם עומד בדרישות המערכת של Windows 10 תוכלו לבצע שדרוג ל-Windows 10 ללא תשלום נוסף.

Windows 7 הושקה בסוף 2009 והייתה לאחת ממערכות ההפעלה המוצלחות ביותר של מיקרוסופט. תוך פחות משלוש שנים מאז השקת Windows Vista קודמתה שהייתה כבדה ולא יציבה, מיקרוסופט הצליחה "לעשות תיקון" והוציאה מערכת הפעלה משופרת שהיוותה הצלחה עצומה.

אחת מפרסומות Windows 10

עוד ב-2018 Windows 7 הייתה הדומיננטית בשוק מחשבי ה-PC ולקראת 2019 המצב השתנה. Windows 7 הייתה מערכת הפעלה יציבה, בטוחה ונוחה מאוד לשימוש ולא נחשבה לכבדה מאידך. עדיין, היא נחשבת למערכת ההפעלה שחלק ניכר מהמשתמשים מעדיפים להשתמש בה וכך גם אנשי IT רבים. אך בעקבות מחזור החיים שלה, אין מנוס מלהסתגל ולהמשיך הלאה.

לצורך השוואה, כשבדקתי את גרסאות הבטא של Windows 7 בשלהי 2009, ראיתי מערכת הפעלה שהייתה ראויה יותר לשימוש מגרסתה של Windows Vista דאז, בעיקר מטעמי יציבות ורספונסיביות, זאת כמה חודשים טרם השקה רישמית ולפני שיפורים שהוכנסו ב-SP1.

-פרסומת-

עשוי לעניין אותך
הגב

לא נפרסם את האימייל שלך.

רק לוודא זריז שאתה אנושי *