החידושים המעניינים בעדכון היוצרים לסתיו של Windows 10

0

-פרסומת-

אתמול שחררה מיקרוסופט סופית את העדכון Fall Creators Update לכלל משתמשי Windows 10 דרך שירות Windows Update. עדכון זה הינו למעשה עדכון היוצרים השני לאחר שחרור עדכון Creators Update הראשון באפריל השנה. העדכון מביא שינויים מעניינים למערכת, נושא את שם הקוד Redstone 3 (ובקיצור RS3) ומשדרג את מערכת ההפעלה לגרסת 1709 (Build 16299). אציג כאן את החידושים המעניינים לעדכון זה.

-פרסומת-

תפריט ההתחלה עם שינויי עיצוב ברוח שפת העיצוב החדשה

שינויים בממשק המשתמש

בגרסה זו החלה מיקרוסופט רישמית את הטמעת שפת העיצוב החדשה שלה לממשק המשתמש של Windows 10, ה-Windows Fluent Design. כך, עיצוב ממשק המשתמש באפליקציות UWP יכלול אפקטים של שקיפות, טשטוש, עמעום ואלמנטים נוספים של חומר, אור ומרחב למשל: עומק ותנועה. רוח העיצוב החדשה תלווה את Windows 10 לאורך הגרסאות הבאות ותמשיך להביא שינויים בעיצוב ממשק המשתמש לטובת שיפור חוויית המשתמש במערכת ההפעלה.

אזור ההודעות של מרכז הפעולות בעיצובו החדש

ניתן להבחין בשינויי העיצוב גם באנימציות ובעת מעבר על לחצנים מסויימים והפעלתם, למשל, בעת השימוש אפליקציית ההגדרות. כמו כן, ניתן להבחין בדרך השונה בה קופצות התראות במרכז הפעולות, והכל בחסות העיצוב החדש.

אפליקציית סרטים וטלוויזיה בעיצוב החדש

שינויים בעיצוב ממשק המשתמש לא פוסחים על אף אפליקציה מובנית כמו אפליקציות המחשבון, הדפדפן Edge וסרטים וטלוויזיה. כאמור, זוהי רק ההתחלה והעיצוב ילך ויוחל במקומות רבים במערכת.

אפליקציית המחשבון המובנית לאחר שינויי העיצוב

Remix 3D

אפליקציית התמונות של Windows 10 עוברת שדרוג רציני וכעת מאפשרת חיפוש באוספי תמונות וסרטונים אנשים ואובייקטים, כמו אוכל, נופים ובני משפחה. אבל זה לא העיקר, האפליקציה כוללת בתוכה את Story Remix. מדובר בכלי מדהים בתוך אפליקציית התמונות, בסגנון של Movie Maker הוותיק, ליצירת סרטוני וידאו מרשימים.

-פרסומת-

Story Remix ייצור עבורנו "סיפור" בדמות וידאו-קליפ שיתבסס על אוסף המידע שנבחר באופן אוטומטי לגמרי תוך שימוש בבינה מלאכותית ולמידה עמוקה. כמובן שנוכל להתערב בפרויקט או ליצור פרויקט כזה מאפס בעצמנו. אך הכלי כל כך אינטליגינטי וייצור קטעים מדהימים לפי הבנתו גם ללא מאמץ שלנו. שימוש בכלי לא דורש כל מיומנות מעבר לשימוש בסיסי במחשב. הכלי גם מתממשק עם הענן של קהילת Remix3D ומאפשר, כמו ב-Paint3D, לייבא לפרויקט עצמים בתלת מימד או חלקים שלהם ולשלבם בו!

הדבר המדהים הוא ש-Story Remix מביא יכולות עיצוב מרשימות לדברים שיכולנו בעבר לבצע רק באמצעות תוכנה מקצועית, לצד חיסכון אדיר בזמן והשקעה מצד המשתמש. הוא מחולל פרויקטים מרהיבים בלחיצת כפתור! על מנת להבין בדיוק את הרעיון של Story Remix מומלץ לצפות בסרטון הבא.

 

שינויים במנהל המשימות וב-Volume Mixer

העדכון החדש מוסיף למנהל המשימות של Windows את האפשרות לעקוב אחר ביצועי המעבד הגרפי (GPU) לצד צריכת הזיכרון שלו, תחת לשונית ביצועים. תכונה מבורכת שהייתה חסרה עם הכנסתו ב-Windows 8.

כעת תוכלו דרך מערבל העוצמה לשנות לכל אפליקציית UWP את עוצמת השמע (ווליום) שלה באופן אינדיווידואלי, כך למשל תוכלו להשתיק או להחליש אפליקציה מסוימת ביחד לאחרת או ביחס לצלילי Windows הכלליים.

מעכשיו ניתן לשנות עוצמת שמע של כל אפליקציה דרך מנהל השמע

קישור בין המחשב לסמארטפון

בגרסה זו של Windows 10 נכנסה האפשרות ליצור קישור בין המחשב לסמארטפון שלכם לאחר התחברות בשניהם לחשבון מיקרוסופט (בסמארטפון נדרשת התקנת אפליקציית קורטנה). נכון להיום אם הוגדר קישור בין המחשב לסמאטפון, העוזרת האישית קורטנה יכולה לשלוח למרכז הפעולות במחשב התראה על שיחה שלא נענתה או הודעת טקסט שקיבלתם כך שתוכלו לשלוח הודעה חזרה ישירות מהמחשב מבלי לזוז ממנו. כמו כן קיימת אפשרות לשלוח התראות מאפליקציות אחרות בסמארטפון למחשב.

חידוש נוסף בהקשר זה הוא היכולת לשתף עמוד אינטרנט שאתם קוראים או רוצים לקרוא עם המחשב. זאת באמצעות שליחת הלינק למחשב להמשך קריאה דרכו. שליחת הלינק היא למעשה שימוש באפשרות השיתוף הסטנדרטית (משתפים את עמוד האינטרנט) ולאחר מכן בחירת "המשך במחשב" (נדרשת התקנת אפליקציית Microsoft Apps). לאחר שהלינק ישלח למחשב שלכם תצטרכו לבחור אם ברצונכם לפתוח אותו באותו רגע או לגשת אליו מאוחר יותר – דרך מרכז הפעולות.

מסך קישור סמארטפון למכשיר

 

 

-פרסומת-

עשוי לעניין אותך
הגב

לא נפרסם את האימייל שלך.

רק לוודא זריז שאתה אנושי *