מדריך: כך תתקינו כפתור התחל ותפריט התחלה ב-Windows 8

9

-פרסומת-

-פרסומת-

מדריך פשוט ביותר שבו נראה איך להחזיר את כפתור ההתחל לשורת המשימות שלנו ב-Windows 8 בקלי קלות! רק וודאו שיש לכם חיבור זמין לאינטרנט

עקבו אחר המדריכון הבא וכך בתוך דקה בלבד תתקינו בשולחן העבודה שלכם את לחצן ה"התחל" שיהיה בדיוק כמו בווינדוס 7 ואז תוכלו להשתמש ב-Windows 8 בדיוק שהשתמשתם ב-Windows 7! וכן, כל זה בחינם לגמרי!

נתחיל!

1. נוריד את קובץ ההתקנה הקטנצ'יק מפה ונפעיל אותו. אם תופיע לנו הודעה של "בקרת חשבון משתמש", פשוט נלחץ כן.

2. עכשיו נתקין את התוכנה בשלושה קליקים על הלחצנים Next, Accept ושוב Next. נמתין לסיום ההתקנה ונלחץ Finish!נלחץ הבא

(לתיעוד שלב ההתתקנה בתמונות, לחצו על התמונה ממול).

3. ההתקנה הסתיימה! תהנו מלחצן ההתחל החדש יחד עם כל תפריט ההתחלה! אתם מוזמנים לשנות את כפתור ההתחל לפי בחירתם.

 זהו זה! הוספנו את כפתור התחל ותפריט ההתחל בדיוק כמו שרצינו.

 

לכל המעוניין – ההגדרות נוספות

בעזרת StartMenu 8 של IOBIT, אותה תוכנה שהוספיה לנו את ההתחל בחלונות 8 בשלב הקודם, ניתן לשנות הגדרות רבות, הכוללות שינוי תמונת כפתור ההתחל, שינוי מראה תפריט ההתחל, קביעת האפשרויות הזמינות דרכו וכן לקבוע את ההתנהגות של ממשק המטרו של חלונות 8. כדי לגשת לחלון ההגדרות, נצטרך ללחוץ מקש ימיני על לחצן ההתחל החדש ולאחר מכן על הגדרות.

 

הגדרות תמונת כפתור ההתחל
שינוי סמל כפתור ההתחל דרך הגדרות התוכנה

-פרסומת-

שינוי תמונת כפתור ההתחל

נוכל לשנות את תמונת כפתור ההתחל ולבחור בין עשרות תמונות שונות, חלקן מגיעות עם התוכנה ואת השאר ניתן למצוא באתר התוכנה דרך הלינק שניתן באשף ההגדרה. כדי לבחור תמונה יש לעבור ללשונית בשם כפתור ההתחל, משם לבחור את התמונה שאנו רוצים להתחל שלנו וללחוץ החל! בעת מעבר עכבר או לחיצה התמונה תשתנה, כמו בהתחל של Windows 7.

 

הגדרת מראה תפריט ההתחל

נוכל בקלות לשנות את הגדרות המראה והנגישות של תפריט ההתחל. בין היתר נוכל לשנות את הדברים הבאים:

שינוי מראה תפריט ההתחלה
שינוי מראה תפריט ההתחל דרך הגדרות התוכנה

גודל הגופן של הפריטים בתפריט ההתחל, מספר התוכניות ששימושן נפוץ שיוצגו, סגנון ערכת הנושא של התפריט ואת פעולת לחצן הכיבוי ( לנעול, להפעיל מחדש, להכנס למצב שינה, להיכנס לשנת חורף..). כל אלה ואחרים נגישים תחת הלשונית תצוגת משתמש.

מעבר לכך, ניתן גם לקבוע בצורה מפורטת לאילו פריטי מערכת נוכל לגשת ישירות מתפריט ההתחל ובאיזה אופן הם יוצגו: כקישור- כלחצן רגיל או כתפריט- שניתן לפתוח עם סמן העכבר מבלי להיכנס לחלון הראשי של אותו מקום (עבור חלק מהפריטים זמינה רק אפשרות אחת). למשל: נוכל לקבוע את אלי לגבי כל אחד ואחד מהפריטים הרבים הזמינים לתפריט ההתחל, בינהם: לוח בקרה, כלי ניהול, מסמכים, תיקיית המשתמש, הורדות, המחשב שלי, התקנים ומדפסות, עזרה ותמיכה, הגדרות תוכנת לחצן ההתחל ועוד.. כל אלה נגישים לנו דרל לשונית בשם תפריט.

 

קביעת התנהגות וגישה לממשק המטרו

שינוי פריטי תפריט ההתחלה
שינוי פריטים בתפריט ההתחל דרך הגדרות התוכנה

ממשק המטרו של Windows 8 או בשמו החדש, Windows 8 UI, ואופן השימוש בו מוסבר במפורט במאמר סקירה על Windows 8. התוכנה שהתקנו נועדה במיוחד לאלה שלא הסתדרו על ממשק זה ולא אהבו את הרעיון של מיקרוסופט שהחליטה לזנוח את התצן ההתחל ולהחליפו במסך התחלה חדש. לכן, ברירת המחדל שלה היא "להשתיק" את ממשק המטרו. ואני אומר להשתיק לא במובן של לבטל אותו אלא פשוט למנוע ממנו להיות ברירת המחדל במערכת כך שהמשתמש פחות יצטרך להתעסק איתו כאשר הדבר אפשרי. בכל מקרה, המשתמש יכול לעבור אל תפריט ההתחלה של ממשק המטרו, כאשר הוא מבקש במפורש בין אם דרך תפריט ההתחל עצמו, דרך מקש ימיני על ההתחל, או דרך קישור דרך שברירת המחדל שלו הינה ALT+X במקום מקש ה-Windows שכעת פותח את תפריט ההתחלה כמו במערכות ההפעלה הקודמות של מיקרוסופט מאז שנת 95. כמובן, ניתן לשנות הכל ובכלל את קיצורי דרך אלה.

שינוי הגדרות ממשק המטרו
הגדרת התנהגות ממשק המטרו בהגדרות התוכנה

אציין כי ברירת המחדל של התוכנה קובעת כי בעת הפעלת הווינדוס המערכת תדלק על תפריט ההתחלה של המטרו ותיכנס אוטומטית לשולחן העבודה הסטנדרטי שלו התרגלנו, תבטל את פינות המטרו (גם בעת שימוש במסך המטרו), אך תשאיר את סרגל הכלים הצדדי של המטרו פעיל כשם שישנם הגדרות הזמינות רק דרכו כמו למשל מראה ממשק המטרו, איפוס ורענון מחשב אשר חדשות בווינדוס 8.

 

 

 

עדכון (26.9.2014): במערכת ההפעלה Windows 10 אין צורך ולא נתקין תוסף זה. אחד החידושים של מערכת ההפעלה הבאה Windows 10 הוא שהיא כוללת כבר תפריט התחל ולחצן התחל חדשים, הם גם משופרים ונוחים במיוחד.

-פרסומת-

עשוי לעניין אותך
  1. […] 8 אך מאידך להמנע מהשימוש בממשק החדש, יכולים לעקוב אחר מדריך בן דקה אחת שיראה לכם כיצד להחזיר את לחצן ה"התחל" יחד עם […]

  2. חסוי הגיב

    ואווו איך הרגעתם אותי בטעות עשיתי משהו ובזכותכם התקנתי תודה 🙂

  3. חסוי הגיב

    תודה רבה הוספתם חשיבות לווינדוס 8 שלי

  4. עדי הגיב

    תודה , הצלתם אותי!!!!!!!!!!

  5. ג'ולי הגיב

    תודה רבה!! 🙂

  6. ידין הגיב

    איך מורידים את זה בבקשהלא אוהב את הדבר הזה וזה חסם אותי

    1. יוסי לישה הגיב

      מה זאת אומרת חסם אותך? כנראה לא התקנת בדיוק לפי השלבים.
      בכל מקרה, אתה יכול להסיר את התוכנה דרך לוח בקרה > הוסף או הסר תוכנית > תבחר את IOBIT STARTMENU8 > הסר.

  7. ידין הגיב

    תודה

  8. ידין הגיב

    לא משנה הצלחתי לבד

הגב

לא נפרסם את האימייל שלך.

רק לוודא זריז שאתה אנושי *