סוף התמיכה ב-Windows XP – מה עושים ומה הפיתרון?

1

-פרסומת-

חודש לפני מועד הפסקת התמיכה במערכת ההפעלה Windows XP, מיקרוסופט דואגת להודיע למשתמשים לעבור למערכות ההפעלה האחרונות שלה Windows 7 ו-Windows 8

-פרסומת-

החל מה-8 במרץ השבוע, משתמשים בעלי מערכת ההפעלה הוותיקה Windows XP עם תכונת עדכונים אוטומטיים פעילה יקבלו הודעה בשולחן העבודה כי תקופת התמיכה של מערכת ההפעלה מגיעה לקיצה וכי עליהם לשדרג את מערכת ההפעלה שלהם כדי לשמור על המחשב שלהם בטוח. תוכן ההודעה הוא בסגנון: "סוף התמיכה ב-Windows XP הוא ב-8 באפריל 2014, לחץ כאן כדי ללמוד עוד". הקישור בהודעה מפנה לעמוד סיום התמיכה של מיקרוסופט לפרטים מלאים ולהצעות. ההודעה תופיע למשתמשים במערכת בכל יום השמיני בחודש, כל עוד לא ביטלו את הופעתה על ידי סימון התיבה שבתחתית ההודעה עם כיתוב "אל תציג הודעה זו שוב".

הודעה שתוצג למשתמשי ווינדוס XP
חלון ההודעה ב-Windows XP בשפה האנגלית

מעט רקע

-פרסומת-

אחרי מעט יותר מ-12 שנים איתנו, מערכת ההפעלה מסיימת את חייה באופן רישמי. מיקרוסופט כבר קבעה כי החל מה-8 באפריל 2014, היא לא תספק תמיכה למערכת ההפעלה Windows XP וששירות העדכונים למערכת ההפעלה יופסק גם הוא סופית. מחשבים שישארו עם מערכת זו מותקנת עליהם לאחר מועד זה עשויים להיות פגיעים לאיומי אבטחה חדשים.

ווינדוס XP בהחלט כבשה את העולם והיוותה הצלחה אדירה לחברת מיקרוסופט. השם XP, דרך אגב, בא מהמילה eXPerience, חוויה. נכון לזמן זה, המערכת עדיין מותקנת על לא מעט מחשבים – כ-24% מהמחשבים, לעומת 51% מהמחשבים שעליהם מותקנת Windows 7 וכ-12% מהמחשבים שעליהם מותקנת Windows 8 (לפי NetMarketShare).

גרף התפלגות מערכות ההפעלה למשתמש הביתי ברבעון האחרון
אחוזי השימוש במערכות ההפעלה ל-PC ברבעון הראשון של 2014

מה הפתרון להודעת סוף התמיכה במערכת ההפעלה?

פשר ההודעה הוא לומר למשתמשים ב-Windows XP, תקשיבו אם תמשיכו להשתמש במערכת זו לאחר תאריך זה, המחשב שלכם יהיה פגיע יותר לאיומי אבטחה בינהם תוכנות ריגול ווירוסים. מה שנכון לרוב המשתמשים ותלוי בתוכנות האבטחה המותקנות במחשב. המעוניינים לשמור על המחשב שלהם בטוח גם מבחינת עדכוני אבטחה ובכך לצמצם את הסיכון, כדאי לרכוש ולעבור למערכת הפעלה עדכנית, למשל Windows 8 החדשה, או ל-Windows 7 המעולה ולוודא שהמערכת ההפעלה מוגדרת לקבל עדכונים אוטומטיים.

-פרסומת-

עשוי לעניין אותך
  1. […] Windows XP כבר ממזמן לא מקבלת תמיכה ממיקרוסופט. בניגוד לכך שעדיין נתח השוק שלה לפי NetMarketShare עדיין לא קטן (בעולם עומד על מעט יותר מ-15%) ובהתאם לעובדה שהיא מערכת מיושנת שהושקה בראשית העשור הקודם, לא קיימת אפשרות לשדרג ממנה ל-Windows 10. לכן בעלי Windows XP יכולים לעבור ל-Windows 10 דרך התקנה מחדש של מערכת ההפעלה מאפס. […]

הגב

לא נפרסם את האימייל שלך.

רק לוודא זריז שאתה אנושי *